Aby uzyskać dobrą pozycję w wyszukiwarkach, musisz najpierw zoptymalizować treść swojej strony. Optymalizacja SEO to proces wpływania na widoczność witryny lub strony internetowej w “naturalnych” lub niepłatnych (“organicznych”) wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce. Ogólnie rzecz biorąc, im wcześniej (lub na wyższej pozycji na stronie wyników wyszukiwania) i częściej strona pojawia się na liście wyników wyszukiwania, tym więcej odwiedzających otrzyma od użytkowników wyszukiwarki; ci odwiedzający mogą następnie zostać przekształceni w klientów.
Tworzenie wysokiej jakości treści jest niezbędne dla SEO, ponieważ to właśnie od niej zależy, jak wiele osób zamieści link do Twojej strony. Wyszukiwarki biorą pod uwagę dwa rodzaje linków, ale tylko jeden z nich ma siłę sprawczą.
Kiedy chcesz zwiększyć swój autorytet i chcesz pojawiać się wyżej w rankingach, musisz budować linki zwrotne dofollow. Linki dofollow to linki, które pochodzą z renomowanych źródeł, takich jak strony, które zostały już umieszczone w rankingu Google lub Bing oraz strony, które są bardzo istotne dla twojej strony. Możesz budować linki dofollow poprzez pisanie postów gościnnych na stronach w twojej niszy, budowanie relacji z influencerami z branży oraz komentowanie popularnych blogów w twojej niszy.
Optymalizacja seo to przede wszystkim słowa kluczowe, których ludzie używają, aby czegoś szukać. Słowa kluczowe są używane w wyszukiwarkach takich jak Google, Yahoo i Bing do odkrywania treści online. Aby zrozumieć, jakich słów kluczowych używają Twoi potencjalni klienci w swoich poszukiwaniach, powinieneś przeprowadzić badania słów kluczowych.