Co to jest Programmatic: Zwiększ dokładność w targetowaniu reklam digital 

Reklamy programatyczyne są stosunkowo nowym zjawiskiem, ale w ciągu ostatnich kilku lat szybko się rozwinęły. Oferują reklamodawcom szereg korzyści, takich jak kierowanie przekazu do potencjalnych klientów, personalizowanie reklam i zwiększanie skuteczności reklam w witrynach internetowych.

 W poszukiwaniu odpowiedzi – co to jest programmatic, podjęliśmy wyzwanie jego zdefiniowania oraz przedstawiliśmy szereg korzyści, których dostarcza przedsiębiorcom. 

W skrócie: Co to jest Programmatic? 

Co to jest programmatic – to szereg procesów, wdrażanych w ramach praktyki reklamowej. Jego kampanie są złożone, przede wszystkim ze względu na fakt, że nie koncentrują się wyłącznie na udostępnianiu komunikatów promocyjnych, ale także na: 

  • właściwym doborze kreacji, z uwzględnieniem preferencji internautów, 
  • efektywnej korelacji stron transakcji – reklamodawców oraz dostawców powierzchni reklamowych wraz z negocjowanymi przez nich stawkami, 
  • kontroli i modyfikacji kampanii reklamowym pod kątem ustalonych zamiarów, 
  • realizacji płatności. 

 

Dane, na których opierają się kampanie Programmatic pochodzą z plików cookies, za sprawą których można sprawdzić rodzaj aktywności podejmowanych przez internautów (zweryfikować, jakie produkty bądź usługi są chętnie przez nich wyszukiwane). To dodatkowo sprawia, że reklama programatyczna wyróżnia się wysokim stopniem personalizacji. 

 

Warto pamiętać o tym, że model programmatic bazuje na dwóch standardowych sposobach nabywania powierzchni reklamowej, jakimi są Real-Time Bidding (RTB) oraz Direct. Pierwszy z nich opiera się na systemie aukcji, drugi z kolei – na podstawie uprzednio określonej stawki pomiędzy reklamodawcą, a wydawcą. 

Co gwarantuje Ci reklama programatyczna? 

O tym, że wybór reklamy programatycznej jest dobrym pomysłem, świadczy jej częsty wybór przez reklamodawców. Wyróżniamy podstawowe profity, jakie możesz uzyskać za jej sprawą:

  • wzrost konwersji, 
  • zautomatyzowane i zoptymalizowane procesy marketingowe, 
  • efektywne zarządzanie danymi reklamowymi, 
  • konsekwentne wykorzystanie budżetu, 
  • większa pozycja na rynku konkurencyjnym, 
  • tworzenie środowiska korzystne dla algorytmu Friendly Index (zapewnienie przejrzystości w kontekście okresów rozliczeniowych, ekspozycji kampanii czy ochrony danych). 

 

Programmatic zapewnia dużą skuteczność, a jako jeden z czołowych czynników skłania coraz większą szerzę reklamodawców do korzystania z jego potencjału. 

Krok do przodu w dobie cyfryzacji

Jeżeli już wiesz, co to jest programmatic to łatwiej będzie Ci zrozumieć i w przyszłości wdrożyć kampanię programatyczną. Pamiętaj, że za ich pomocą przyczynisz się do wzrostu konwersji, rozpoznawalności oraz zbudowania solidnej bazy klientów. Przekonaliśmy Cię? Wybierz programmatic i ciesz się pierwszymi efektami!